You are here

Aoki Masumi

Affiliation
University of Tsukuba
Official title
Associate Professor
Research fields
Special needs education
Research keywords
障害児教育
Research projects
障害のある学生の修学支援における合理的配慮のあり方に関する学際的研究2014-04 -- 2018-03Takeda Kazunori日本学術振興会/科学研究費補助金 基盤研究(A)
Academic background
2007-04 -- 2013-03筑波大学大学院 一貫制博士課程 人間総合科学研究科 心身障害学専攻
2003-04 -- 2007-03茨城大学 教育学部 学校教育教員養成過程 養護学校教育コース
Degree
2013-03博士(障害科学)筑波大学
Licenses and qualifications
2013-11保育士
2013-02臨床発達心理士
2009-09特別支援学校教諭専修免許状 知的・肢体・病弱
2007-03高等学校教諭第一種免許状 国語
2007-03中学校教諭第一種免許状 国語
2007-03小学校教諭第一種免許状
Academic societies
-- (current)Association of Disability Sciences
-- (current)JAPANESE SOCIETY FOR PHYSIOLOGICAL PSYCHOLOGY AND PSYCHOPHYSIOLOGY
-- (current)Japanese Society of Clinical Neurolophysiology
2008-04 -- (current)JAPAN ACADEMY OF LEARNING DISABILITIES
2007-04 -- (current)THE JAPANESE ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION
Honors & Awards
2016-03障害科学学会 実践賞
2013-03平成24年度 筑波大学人間総合科学研究科長賞
2012-11日本臨床神経生理学会 第14回奨励論文賞
Articles
Conference, etc.
  • Interactive interventions based on cognitive education - a change of cognitive process, performance, and strategies on problem tasks
    Aoki Masumi; Kasumi Hamada; Shinji Okazaki
    International Association for Cognitive Education and Psychology/2016-09-15--2016-09-16
  • 特別支援教育における発達障害への実験的接近(1)―若手研究者からの報告―
    青木 真純
    日本特殊教育学会第52回大会/2012
  • 特別支援教育における知能のPASSモデルの活用―ADHD児の認知特性をふまえた指導支援に焦点を当てて―, 就学前のADHD幼児におけるPASS認知特性に基づく指導
    青木 真純
    日本特殊教育学会第48回大会/2010
  • ADHDの病態生理―事象関連電位からみたADHD児における干渉制御ー
    青木 真純
    日本臨床神経生理学会第45回大会/2013
  • 選択行動時のコンフリクト処理に関する検討
    青木 真純; 岡崎 慎治; 前川 久男
    日本生理心理学会第27回大会/2009
  • Orienting of attention and interference control in children with attention-deficit / hyperactivity disorder
    Aoki Masumi; Okazaki Shinji; Maekawa Hisao
    The 3rd International Congress on ADHD/2011
  • Anticipated cognitive control in children with attention-deficit/hyperactivity disorder.
    青木 真純
    The 19th Annual Meeting of the Organization for Human Brain Mapping (OHBM)/2013
  • Event-related potential correlates of conflict detection processing of a rock-paper-scissors task in adults, normal children and children with ADHD
    Aoki Masumi; Okazaki Shinji; Maekawa Hisao
    ICCN 2010: 29th International Congress of Clinical Neurophysiology/2010
  • An assessment of cognitive characteristics in support for students with ADHD or ADD in university: the application out of the norm for DN-CAS
    青木 真純; 佐々木 銀河; 岡崎 慎治
    The 7th Annual Convention of Japanese Society of ADHD/2016-02-21
  • An ERP study of the relationship between anticipation, executive control and performance monitoring under interference condition in children with attention-deficit/hyperactivity disorder
    Aoki Masumi; Okazaki Shinji
    17th World Congress of Psychophysiology of the International-Organization-of-Psychophysiology (IOP)/2014-09-23--2014-09-27
Teaching
2014-04 -- 2017-03障害学生と共に学ぶ共生キャンパスダイバーシティ・アクセシビリティ・キャリアセンター
2015-04 -- 2017-03Internship for Students with DisabilityUniversity of Tsukuba.

(Last updated: 2017-02-24)