SUEMORI Saki
- Affiliation
- Institute of Humanities and Social Sciences
- Official title
- Assistant Professor
- URL
- /DF6>@C:]D2<:]86Tc_F]EDF<F32]24];A
- Research fields
Foreign language education - Research keywords
psychology of language learning CLIL 第二言語習得 teacher psychology 質的研究 - Research projects
日本の大学における英語教師の心理と授業実践の関係性 2024 -- 2027 Suemori Saki Japan Society for the Promotion of Science/Grant-in-Aid for Early-Career Scientists 3,770,000Yen 日本の大学における英語教師の心理と授業実践の関係性 2024-04 -- 2028-03 末森咲 /日本学術振興会科学研究費若手研究 日本の中学校、高校における英語教師の動機づけに関する縦断的研究 2019-04 -- 2025-03 Japan Society of for the Promotion of Science/科学研究費若手研究 - Career history
2021-10 -- (current) University of TsukubaFaculty of Humanities and Social Sciences 2018-10 -- 2021-09 お茶の水女子大学外国語教育センター講師 2020-09 -- 2023-01 Yokohama City University非常勤講師 2016-04 -- 2021-03 Toyo Eiwa University非常勤講師 2015-04 -- 2018-03 Ochanomizu University 2014-04 -- 2018-03 Ochanomizu University - Degree
2021-03 博士 (学術) お茶の水女子大学 - Academic societies
-- (current) THE JAPAN ASSOCIATION OF COLLEGE ENGLISH TEACHERS -- (current) THE JAPAN ASSOCIATION FOR LANGUAGE EDUCATION AND TECHNOLOGY -- (current) THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION -- (current) KANTOKOSHINETSU ASSOCIATION OF TEACHERS OF ENGLISH -- (current) Japan CLIL Pedagogy Association -- (current) THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - Articles
- Teacher-Student Contact Moments in Classrooms in Japanese Secondary Schools
Suemori Saki
JALT Postconference Publication, 2023-08 - English Teacher Motivation and Students’ Perspectives in Japanese Secondary Schools
末森 咲
JALT Postconference Publication 2021/pp.108-116, 2022-08 - CLIL アプローチによる書く・話す活動の動機づけ要因の探索的試み
末森 咲; 北村望
人文・社会科学論集/39/pp.1-26, 2022-04 - 大学生の可能自己と英語学習─複雑性理論の可能性
末森咲 笹島茂
人文・社会科学論集/34/pp.107-129, 2017-01 - 多様な文化を活かした授業実践の試み
末森咲
東洋英和女学院大学教職課程年報, 2017-12 - 自律的英語学習を促進する心理的要因と授業内における自律を促進する活動
末森咲
人文・社会科学論集/pp.117-135, 2018-03 - 英語教師の動機づけ研究における現状と今後の展望
末森咲
外国語教育メディア学会関東支部研究紀要/(3)/pp.1-8, 2019-03 - A Preliminary Exploration of One Group of Preservice EFL Teachers' Beliefs Concerning NESTs and JTEs
末森咲
お茶の水女子大学大学院英文学会英語圏研究/10/pp.29-46, 2015-01 - Japanese University Students' Possible Selves and the Use of Language Learning Strategies
末森咲
Journal of the Ochanomizu University English Society/7/pp.5-23, 2017-03 - Teacher Motivation and Practice in the Language Learning Classroom
末森咲
JALT Postconference Publication/pp.43-49, 2019-08 - Motivators and Demotivators to Teach English in Japanese Secondary Schools
末森咲
JALT Journal/42(1)/pp.51-65, 2020-05
- Teacher-Student Contact Moments in Classrooms in Japanese Secondary Schools
- Books
- 英語授業をよくする質的研究のすすめ
笹島茂; 宮原万寿子; 末森 咲; 守屋亮
英語授業をよくする質的研究のすすめ/ひつじ書房/pp.34-86, 2023-06
- 英語授業をよくする質的研究のすすめ
- Conference, etc.
- Comparing ChatGPT and human rater scores in measuring content in CLIL presentations
KOIZUMI Rie; SUEMORI Saki; KUBO Yusuke
2024 Technology for Second Language Learning Conference (TSLL 2024)/2024-10-24--2024-10-26 - 国際誌出版のコツを学ぼう
斉藤一弥; 小野雄一; 平井明代; 土方裕子; 末森咲; 柳沢明文; 小泉利恵
斉藤一弥先生座談会/2024-08-01--2024-08-01 - How do resilience and enjoyment encourage teachers to adopt unfamiliar teaching method: A study of tertiary level English teachers in Japan
末森 咲
Psychology of Language Learning 5/2024-05-18--2024-05-18 - 英語授業におけるパフォーマンス評価の重要性や意義について、実践報告に対する講評・CLIL授業におけるアセスメントに対する提案
小泉 利恵; 末森咲
第13回 日本CLIL教育学会中高部会研究会/2023-10-28--2023-10-28 - Examples of CLIL research and classroom teaching
末森 咲
Tsukuba Global Science Week 2022/2022-09-26 - English Teachers’ Ideal Selves and the Reality: How teachers Experience the Gap
Suemori Saki
The 21st Asia TEFL International Conference/2023-08-19 - Experience sharing by a. newly established academic writing support service at the University of Tsukuba
Madarbakus Naheen; Yung Schwendeman Faye Dorcas; Suemor...
WCAJ 13th Symposium on Writing Centers in Asia/2023-02-18--2023-02-18 - Teacher-Student Contact Moments in Classroom in Japanese Secondary Schools
Suemori Saki
JALT 2022/2022-11-13 - English Teacher Demotivation in Japanese Secondary Schools: A Qualitative Case Study
末森 咲
The 20th AsiaTEFL – 68th TEFLIN – 5th iNELTAL CONFERENCE/2022-08-06 - English Teacher Motivation in Japanese Secondary Schools
末森 咲
JALT 2021/2021-11-13--2021-11-13 - 学習ストラテジー:日本人大 学生英語学習者の可能自己 と英語学習の関係
末森咲
外国語教育メディア学会関東支部第135回研究大会/2015-11-01 - 日本人大学生英語学習者の学習行動
末森咲
言語教育エキスポ/2016-03-01 - 動機づけ、意欲を高める授業実践の試み:コミュニ ケーショントピックとしての『日本』に注目して
末森咲 中島義和
第42回全国英語教育学会/2016-08-01 - 教室外での自律的英語学習ー学習を促進する心理的要因に着目して
末森咲
外国語教育メディア学会関東支部第138回研究大会/2017-06-17 - 近年の動機づけ研究と授業での活用
末森咲
第3回英語教員勉強会(LCET)/2017-09-23 - 英語教師と学習者の動機づけ
末森咲
第32回JACET言語教師認知研究会研究発表会/2017-10-28 - 中学校、高校における英語教師の教えることに対する動機づけ ―英語との関わり、教師を目指した動機に着目して―
末森咲
関東甲信越英語教育学会/2018-08-19 - 教師と学習者の関係:教師は学習者の動機づけへどのような影響を与えるのか
末森咲
第8回英語教員勉強会(LCET)/2018-12-23 - 中学校、高校における教師の動機づけ研究
末森咲
第7回英語教育における質的研究コンソーシアム(QRCEE)/2019-06-08 - 教室における教師と学習者の関係性:動機づけに着目して
末森咲
外国語教育メディア学会 第142回関東支部研究大会/2019-06-15 - Japanese Pre-service English Teachers' Beliefs: A Case Study of the Type of Beliefs Students have during Teaching Practice
末森咲
Women Educators and Language Learners/2013-03-01 - The Importance of Investigating Preservice Teachers' Beliefs
末森咲
Nakasendo English Conference/2013-07-01 - The Roles of NESTs and JTEs in English Education in Japan
末森咲
Women Educators and Language Learners 日/2014-03-01 - EFL Pre-service Teachers' Beliefs towards NESTs and JTEs
末森咲
お茶の水女子大学英文学会/2014-11-01 - Japanese University Students' Possible Selves and English Language Learning
末森咲
お茶の水女子大学英文学会/2015-11-01 - more...
- Comparing ChatGPT and human rater scores in measuring content in CLIL presentations
- Teaching
2024-04 -- 2024-07 英語教育学演習Ⅶ 筑波大学 2024-04 -- 2024-07 英語教育学ⅢA 筑波大学 2023-10 -- 2024-02 Specialized Field Experiences: English Language Education IIB University of Tsukuba. 2023-10 -- 2024-02 Specialized Field Experiences: English Language Education-2IIB University of Tsukuba. 2023-04 -- 2023-08 Specialized Field Experiences: English Language Education-2IIA University of Tsukuba. 2023-04 -- 2023-07 Research in English Language Education IVA University of Tsukuba. 2023-10 -- 2023-12 Research in English Language Education IVB University of Tsukuba. 2023-04 -- 2023-08 Field Experiences: English Language Education IIA University of Tsukuba. 2023-10 -- 2024-02 Field Experiences: English Language Education IIB University of Tsukuba. 2023-04 -- 2023-08 Specialized Field Experiences: English Language Education IIA University of Tsukuba. more... - Professional activities
2016-04 -- (current) J-CLIL運営委員 - University Management
2022-04 -- (current) CEGLOC 英語セクションカリキュラム委員会 委員 2021-10 -- (current) CEGLOC アカデミックライティングサポートデスク委員会 委員
(Last updated: 2024-08-19)