Takahashi Hiroki
- Affiliation
- Institute of Systems and Information Engineering
- Official title
- Assistant Professor
- ORCID
- 0000-0003-1356-1467
- Sex
- Male
- Birth date
- 1993-06
- URL
- ;9&0&-&8-.Q-.740.Q,3HWS:Q98:0:'&Q&(Q/5
- Office
- 3F1236
- Phone
- 5379
- Research keywords
Experimental economics Service Engineering - Research projects
サービス産業における従業員へのシステム化可能な顧客満足度フィードバック方法の開発 2023 -- 2025 _橋 裕紀 Japan Society for the Promotion of Science/Grant-in-Aid for Early-Career Scientists 4,680,000Yen サービス産業における従業員へのシステム化可能な顧客満足度フィードバック方法の開発 2023-04 -- 2026-03 Hiroki Takahashi The Japan Society for the Promotion of Science/Grant-in-Aid for Young Scientists 4,680,000Yen 帰納的意思決定モデルを用いたサービス評価プラットフォームの理論分析と実検証 2019-04 -- 2022-03 Hiroki Takahashi Japan Society for the Promotion of Science/Grant-in-Aid for JSPS Research Fellow 2,500,000Yen - Career history
2022-04 -- (current) National Institute of Advanced Industrial Science and TechnologyHuman Augmentation Research Center, Service Value Augmentation Research Team協力研究員 2022-12 -- (current) University of TsukubaFaculty of Engineering, Information and SystemsAssistant Professor 2022-04 -- 2022-11 The University of TokyoSchool of EngineeringPostdoctoral Researcher - Academic background
2013-04 -- 2017-03 The University of Tokyo Department of Engineering 2017-04 -- 2022-03 The University of Tokyo School of Engineering Technology Management and Innovation - Degree
2022-03 博士(工学) 東京大学大学院工学系研究科 - Academic societies
2017-03 -- (current) Society for Serviceology - Articles
- 経験効用モデルに基づくサービス継続利用を促すリマインダーの最適間隔
徐 亦陶; 髙橋 裕紀; 木見田 康治; 西野 成昭
サービソロジー/6(2)/pp.29-42, 2022-08 - Effects of Incentivized Fake Reviews on E-commerce Markets
Okamoto Shotaro; Takahashi Hiroki; Kimita Koji; Nishino ...
The Human Side of Service Engineering/62/pp.8-15, 2022-07 - Platform in manufacturing for enhancement of product value by sharing
Nishino Nariaki; Takahashi Hiroki; Takenaka Takeshi; Inou...
Procedia CIRP/99/pp.574-579, 2020-01 - Interpreting value creation model by case-based decision theory
Takahashi Hiroki; Nishino Nariaki; Takenaka Takeshi; Ishi...
Procedia CIRP/88/pp.584-588, 2020-01 - Service switching in case-based decisions following bad experiences: Online reviews data of Japanese hairdressing salons
Takahashi Hiroki; Nishino Nariaki; Ishikawa Ryuichiro
The 27th International Conference on Case-Based Reasoning (ICCBR 2019) Workshop Proceedings/pp.74-82, 2019-09 - Multi-agent simulation for the manufacturer’s decision making in sharing markets
Takahashi Hiroki; Nishino Nariaki; Takenaka Takeshi
Procedia CIRP/67/pp.546-551, 2018-01 - Manufacturer’s strategy in a sharing economy
Nishino Nariaki; Takenaka Takeshi; Takahashi Hiroki
CIRP Annals/66(1)/pp.409-412, 2017-04
- 経験効用モデルに基づくサービス継続利用を促すリマインダーの最適間隔
- Conference, etc.
- コロナ禍によるサービス業種別の顧客不満の変化:口コミデータを用いた分析
髙橋 裕紀; 西野 成昭
サービス学会第11回国内大会/2023-03-08--2023-03-10 - サービスエクセレンスを実現するサービス現場でのデジタルツールの導入と活用方法に関する分析
髙橋 裕紀; 前原 直斗; 錦織 浩志; 幸島 明男; 竹中 毅
サービス学会第11回国内大会/2023-03-08--2023-03-10 - サブスクリプションサービスにおける時系列レーティングの影響分析:経済実験を用いたアプローチ
髙橋 裕紀; 木見田 康治; 西野 成昭
サービス学会第10回国内大会/2022-03-07--2022-03-09 - How does a reputation system affect your purchasing and reviewing behavior? An analysis through economic experiments
Takahashi Hiroki
International Workshop for Lab and Field Experiments/2021-03-17--2021-03-18 - サービス評価プラットフォームが購買選択とレビューに与える影響:経済実験による分析
髙橋 裕紀; 西野 成昭
サービス学会第9回国内大会/2021-03-09--2021-03-10 - 飲食メニュー選択における選択肢固有の飽きに関する実証分析
髙橋 裕紀; 西野 成昭; 新村 猛
サービス学会第8回国内大会/2020-03-12--2020-03-13 - Meal specific consumption cycles on choice behavior: In case of Japanese meal
Takahashi Hiroki; Nishino Nariaki; Takeshi Shinmura
INFORMS Annual Meeting/2019-11-20--2019-11-23 - 潜在的印象に基づく類似度を用いた意思決定モデルの検証
髙橋 裕紀; 西野 成昭; 竹中 毅; 石川 竜一郎
サービス学会第 7 回国内大会/2019-03-02--2019-03-03 - Applicability of case-based decision theory to service contexts
Takahashi Hiroki; Nishino Nariaki; Takenaka Takeshi; Ishi...
Joint International Conference of Service Science and Innovation (ICSSI 2018) and Serviceology (ICServ2018)/2018-11-13--2018-11-15 - 事例ベース意思決定理論よるサービスの満足の記述と応用に関する検討
髙橋 裕紀; 西野 成昭; 竹中 毅; 石川 竜一郎
サービス学会第6回国内大会/2018-03-10--2018-03-11
- コロナ禍によるサービス業種別の顧客不満の変化:口コミデータを用いた分析
- Teaching
2023-10 -- 2023-12 Calculus 2 University of Tsukuba. 2023-10 -- 2024-02 Internship (Master's Program in Service Engineering) University of Tsukuba. 2023-04 -- 2023-08 Internship (Master's Program in Service Engineering) University of Tsukuba. 2023-04 -- 2023-08 Facilitation Training Pre-Program in Policy and Planning Sciences IV University of Tsukuba. 2023-10 -- 2024-02 Facilitation Training Pre-Program in Policy and Planning Sciences IV University of Tsukuba. 2023-07 -- 2023-08 Financial Management: Theory and Practice University of Tsukuba. 2023-04 -- 2023-08 Internship in Policy and Planning Sciences University of Tsukuba. 2023-10 -- 2024-02 Internship in Policy and Planning Sciences University of Tsukuba. 2023-04 -- 2023-08 Facilitation Training Pre-Program in Policy and Planning Sciences II University of Tsukuba. 2023-10 -- 2024-02 Facilitation Training Pre-Program in Policy and Planning Sciences II University of Tsukuba. more...
(Last updated: 2023-05-12)