現在地

津田 和彦(ツダ カズヒコ; Tsuda, Kazuhiko)

所属
ビジネスサイエンス系
職名
教授
研究分野
知能情報学
知能機械学・機械システム
研究課題
死因究明プロセスのノウハウ顕在化に関する研究2015 -- 2017津田 和彦日本学術振興会/基盤研究(C)4,680,000円
プラント制御ソフトウェアに関する研究 -- (現在)/
情報共有システムに関する研究 -- (現在)/
顧客志向解析に関する研究 -- (現在)/
インターネットにおける発信情報の意図理解システムに関する研究          2006 -- 2007日本学術振興会/基盤研究(C)4,110,000円
ブロードバンド常時接続環境におけるリコメンド技法に関する研究2005 -- (現在)日本学術振興会/基盤研究(C)3,700,000円
学歴
-- 1986徳島大学 工学部 情報工学科卒業
-- 1994徳島大学 工学研究科 システム工学修了
取得学位
博士(工学)徳島大学
所属学協会
-- (現在)情報処理学会
-- (現在)人工知能学会
-- (現在)電子情報通信学会
論文
著書
  • Proposal for a Cumulative Deposit Rate Prediction Method for Payment after delivery in the Mail Order Business
    Azuma Hiroki; Suzuki Nobuo; Matsuodani Tohru; Tsuda Kazuhiko
    PROCEEDINGS 2016 IEEE 40TH ANNUAL COMPUTER SOFTWARE AND APPLICATIONS CONFERENCE WORKSHOPS (COMPSAC), VOL 2, IEEE, pp.123-128, 2016
  • Methods to Predict the Number of Software Faults Using Weibull Distribution
    Tanaka Koji; Tsuda Kazuhiko
    PROCEEDINGS 2016 IEEE 40TH ANNUAL COMPUTER SOFTWARE AND APPLICATIONS CONFERENCE WORKSHOPS (COMPSAC), VOL 2, IEEE, pp.105-110, 2016
  • Verification of patent document similarity of using dictionary data extracted from notification of reasons for refusal
    Yanagihori Kyoko; Tsuda Kazuhiko
    IEEE 39TH ANNUAL COMPUTER SOFTWARE AND APPLICATIONS CONFERENCE WORKSHOPS (COMPSAC 2015), VOL 3, IEEE, pp.349-354, 2015
  • A Study on the effectiveness of Test-Categories based test analysis
    Yumoto Tsuyoshi; Matsuodani Tohru; Tsuda Kazuhiko
    2016 IEEE NINTH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOFTWARE TESTING, VERIFICATION AND VALIDATION WORKSHOPS (ICSTW), IEEE, pp.7-13, 2016
  • 情報検索アルゴリズム
    北研二; 津田和彦; 獅々堀正幹
    共立出版株式会社, 2002-01
  • Efficient Program Verification Using Binary Tree and Program Slice
    Masakazu Takahashi; Noriyoshi Mizukoshi; Kazuhiko Tsuda
    Springer-Verlag GmbH, 2004-01
  • An Efficient Learning System for Knowledge of Asset Management
    Satoru Takahashi; Hiroshi Takahashi; Kazuhiko Tsuda
    Springer-Verlag GmbH, 2004-01
  • Extracting Purchase Patterns in Convenience Store E-Commerce Market Using Customer Cube Analysis
    Yoshinori Fukue; Kessoku Masayuki; Kazuhiko Tsuda
    Springer-Verlag GmbH Springer-Verlag GmbH Lecture Notes in Computer Science, 2004-01
  • A Study of Knowledge Extraction from Free Text Data in Customer Satisfaction Survey
    Iseyama Yukari; Takahashi Satoru; Tsuda Kazuhiko
    KNOWLEDGE-BASED INTELLIGENT INFORMATION AND ENGINEERING SYSTEMS, PT 1, PROCEEDINGS, Springer-Verlag GmbH, pp.509-515, 2004-01
  • Network Information Mining for Content Delivery Route Control in P2P Network
    Yoshikatsu Fujita; Jun Yoshida; Kenichi Yoshida; Kazuhiko...
    Springer-Verlag GmbH, 2004-01
  • A Method of Customer Intention Management for a My-Page System
    Masayuki Kessoku; Masakazu Takahashi; Kazuhiko Tsuda
    Springer-Verlag GmbH, 2004-01
  • Reverse-Query Mechanism for Contents Delivery Management in Distributed Agent Network
    Yoshikatsu Fujita; Jun Yoshida; Kazuhiko Tsuda
    Springer-Verlag GmbH, 2005-01
  • A My Page Service Realizing Method by Using Market Expectation Engine
    Masayuki Kessoku; Masakazu Takahashi; Kazuhiko Tsuda
    Springer-Verlag GmbH, 2005-01
  • Learning Value-Added Information of Asset Management from Analyst Reports Through Text Mining
    Satoru Takahashi; Masakazu Takahashi; Hiroshi Takahashi; ...
    Springer-Verlag GmbH, 2005-01
  • コンピュータアルゴリズム
    津田和彦; 泓田正雄; 望月久稔
    共立出版株式会社, 2006-03
  • Analysis of the Relation Between Stock Price Returns and Headline News Using Text Categorization
    Satoru Takahashi; Masakazu Takahashi; Hiroshi Takahashi; ...
    Springer Berlin / Heidelberg, 2007-09
  • Query Message Delivery over Community-Based Overlay Network
    Yoshikatsu Fujita; Yasufumi Saruwatari; Jun Yoshida; and ...
    Springer Berlin / Heidelberg, 2007-09
  • Relation Analysis on Information System Life Cycle Processes by KeyGraph Algorithms
    Tadashi Tsukahara; Atsuo Hazeyama; and Kazuhiko Tsuda; +...
    Springer Berlin / Heidelberg, 2007-09
  • Generating Dual-Directed Recommendation Information from Point-of-Sales Data of a Supermarket
    Masakazu Takahashi; Toshiyuki Nakao; Kazuhiko Tsuda; and ...
    Springer Berlin / Heidelberg, 2008-09
  • Egocentrism Presumption Method with N-Gram for e-Business
    Nobuo Suzuki; Kazuhiko Tsuda; + 津田 和彦;
    Springer Berlin / Heidelberg, 2008-09
  • Extraction of the Project Risk Knowledge on the Basis of a Project Plan
    Yasunobu Kino; Kazuhiko Tsuda; Tadashi Tsukahara
    Springer Berlin / Heidelberg, 2008-09
  • Relation analysis on information system life cycle processes by KeyGraph algorithms
    Tsukahara Tadashi; Hazeyama Atsuo; Tsuda Kazuhiko
    Knowledge-Based Intelligent Information and Engineering Systems: KES 2007 - WIRN 2007, Pt II, Proceedings, SPRINGER-VERLAG BERLIN, pp.1362-1368, 2007-01
  • Extraction of the project risk knowledge on the basis of a project plan
    Kino Yasunobu; Tsuda Kazuhiko; Tsukahara Tadashi
    KNOWLEDGE-BASED INTELLIGENT INFORMATION AND ENGINEERING SYSTEMS, PT 2, PROCEEDINGS, SPRINGER-VERLAG BERLIN, pp.1018-1025, 2008-01
  • Generating dual-directed recommendation information from Point-of-Sales data of a supermarket
    Takahashi Masakazu; Naka Toshiyuki; Tsuda Kazuhiko; Teran...
    KNOWLEDGE-BASED INTELLIGENT INFORMATION AND ENGINEERING SYSTEMS, PT 2, PROCEEDINGS, SPRINGER-VERLAG BERLIN, pp.1010-1017, 2008-01
  • Decision Making Process for Selecting Outsourcing Company Based on Knowledge Database
    Hayashi Akihiro; Kino Yasunobu; Tsuda Kazuhiko
    KNOWLEDGE-BASED AND INTELLIGENT INFORMATION AND ENGINEERING SYSTEMS, PT II, PROCEEDINGS, SPRINGER-VERLAG BERLIN, pp.300-307, 2009-01
会議発表等
  • Online Shopping Frauds Detecting System and its Hvaluation
    Yoshida Kenichi; Tsuda Kazuhiko; Kurahashi Setsuya; Azuma...
    41st IEEE Annual Computer Software and Applications Conference (COMPSAC)/2017-07-04--2017-07-08
  • A Comparative Study Using Discriminant Analysis on a Questionnaire Survey Regarding Project Managers' Cognition and Team Characteristics
    Masuda Ayako; Matsuodani Tohru; Tsuda Kazuhiko
    41st IEEE Annual Computer Software and Applications Conference (COMPSAC)/2017-07-04--2017-07-08
  • Feature Representation Extraction Method of Hotel Reviews using Co-occurrence Restriction and Dependency Graph
    Tanaka Koji; Tsujii Koichi; Ikoma Takashi; Sekiguchi Akiy...
    41st IEEE Annual Computer Software and Applications Conference (COMPSAC)/2017-07-04--2017-07-08
  • Reliability Confirmation Method of User Review Evaluation by Word-of-Mouth Analysis Using Text Mining
    Taniguchi Yuko; Tsuda Kazuhiko
    21st International Conference on Knowledge - Based and Intelligent Information and Engineering Systems (KES)/2017-09-06--2017-09-08
  • Problem Presentation of Echo Phenomenon on Social Listening and Proposal of Avoidance Method for It
    Sakamoto Daisuke; Uchida Ryo; Tsuda Kazuhiko
    21st International Conference on Knowledge - Based and Intelligent Information and Engineering Systems (KES)/2017-09-06--2017-09-08
  • A Study of software estimation factors extracted using covariance structure analysis
    Shida Tsuyoshi; Tsuda Kazuhiko
    21st International Conference on Knowledge - Based and Intelligent Information and Engineering Systems (KES)/2017-09-06--2017-09-08
  • A Method for the Construction of Customer Behavioral Modeling Knowledge for B2B Event Marketing Strategy
    Ozawa Takumi; Sekiguchi Akiyuki; Tsuda Kazuhiko
    21st International Conference on Knowledge - Based and Intelligent Information and Engineering Systems (KES)/2017-09-06--2017-09-08
  • A Study on Validity Detection for Shipping Decision in the Mail-order Industry
    Takahashi Masakazu; Azuma Hiroaki; Tsuda Kazuhiko
    21st International Conference on Knowledge - Based and Intelligent Information and Engineering Systems (KES)/2017-09-06--2017-09-08
  • Related Verification of Emotional Value and Company Brand Emitted from Pure Recall
    Kato Takumi; Tsuda Kazuhiko
    21st International Conference on Knowledge - Based and Intelligent Information and Engineering Systems (KES)/2017-09-06--2017-09-08
  • 設計ルール更新性を考慮したアレイ状モジュールジェネレータの一構成法
    中尾博臣; 塚本美智子; 津田和彦; 岡崎芳
    情報処理学会第36回(昭和63年前期)全国大会__4Y-6__/1988-03
  • モジュールジェネレータにおける回路モデル生成方法
    片井ちひろ; 津田和彦; 田中宏; 岡崎芳
    情報処理学会第39回(平成元年後期)全国大会__3X-6__/1991-10
  • 自動文書短縮のための効率的マッチング手法
    津田和彦; 番野邦彦; 中村雅巳; 青江順一
    情報処理学会第43回(平成3年後期)全国大会__6H-4__/1992-10
  • LRパーサを用いた文字列置換アルゴリズム
    津田和彦; 中村雅巳; 青江順一
    情報処理学会第45回(平成4年後期)全国大会__2C-2__/1992-10
  • ストリング・パターン・マッチング・マシンにおける検索キー追加方法
    津田和彦; 青江順一
    情報処理学会第46回(平成5年前期)全国大会__6G-8__/1993-03
  • ストリングパターンマッチングマシンの文字列置換への拡張方法
    津田和彦; 青江順一
    情報処理学会第49回(平成6年後期)全国大会__4S-7__/1994-09
  • 特徴ベクトルを用いた全文検索における高速化手法
    津田和彦; 青江順一
    情報処理学会第50回(平成7年前期)全国大会__4S-7__/1995-03
  • 格構造解析を用いた新語抽出支援システムに関する研究
    阿部さつき; 津田和彦
    情報処理学会第59回(平成11年後期)全国大会__1N-5__/1999-09
  • 関心度予測によるWWW検索結果の絞り込み法に関する考察
    山縣修; 津田和彦
    情報処理学会第59回(平成11年後期)全国大会__2Y-10__/1999-09
  • PDMを用いたシステム開発文書の効率的な管理
    高橋正和; 津田和彦
    情報処理学会第61回(平成12年後期)全国大会__4S-02__/2000-10
  • PDMを用いたシステム開発文書の効率的な管理
    高橋正和; 津田和彦
    情報処理学会第62回(平成13年前期)全国大会__4S-02__/2001-03
  • ネットワーク上のデータ共有におけるドキュメント管理手法
    津田和彦; 結束雅雪; 望月久稔; 小山雅史
    第15回人工知能学会全国大会__3B-01__/2001-05
  • 時間経過による志向遷移を把握するための顧客管理システムの一構成法
    結束雅雪; 望月久稔; 小山雅史; 津田和彦
    情報処理学会第63回(平成13年後期)全国大会__4T-02__/2001-09
  • ブロードバンドネットワークで急展開するCDN(その3) ~視聴者から見たCDNを検証する~基調講演
    津田和彦
    マルチメディア推進フォーラムPart210____/2001-12
  • C言語プログラミング入門
    津田和彦
    日本放射線技術学会セミナー____/2002-07
  • SIビジネスにおける顧客満足度構造について
    飯塚佳代; 津田和彦
    FIT(情報科学技術フォーラム)2002__O-16__200209/2002
担当授業科目
2018-04 -- 2018-06経営システム科学研究・春I筑波大学
2018-10 -- 2019-02経営システム科学研究・秋I筑波大学
2018-10 -- 2019-02経営システム科学研究・秋II筑波大学
2018-10 -- 2019-02経営システム科学特別研究・秋I筑波大学
2018-10 -- 2019-02経営システム科学特別研究・秋II筑波大学
2018-10 -- 2019-02経営システム科学輪講II筑波大学
2018-10 -- 2019-02経営システム科学輪講IV筑波大学
2018-10 -- 2019-02経営システム科学輪講VI筑波大学
2018-04 -- 2018-08経営システム科学研究・春II筑波大学
2018-04 -- 2018-08経営システム科学特別研究・春I筑波大学
学協会等委員
2000 -- 2001情報処理学会会誌編集委員
1999 -- 2001電子情報通信学会研究会連絡委員

(最終更新日: 2018-10-07)