Hoshino Junichi
- Affiliation
- Faculty of Engineering, Information and Systems
- Official title
- Associate Professor
- URL
- Research keywords
エンタテインメントコンピューティング ゲームテクノロジー 生涯教育社会システム - Research projects
接客訓練のためのシナリオベースVR環境の構築と評価 2020 -- 2022 星野 准一 Japan Society for the Promotion of Science/Grant-in-Aid for Scientific Research(B) 17,550,000Yen 海洋環境コンテンツの制作を支援する仮想アクアリウム基盤の構築 2015 -- 2016 星野 准一 Japan Society for the Promotion of Science/Grant-in-Aid for challenging Exploratory Research 3,510,000Yen 生活の質を高める次世代エンタテインメントシステムの研究 -- (current) / 知能キャラクタ技術に基づくエンタテインメント・サービス基盤システムの構築 2012 -- 2016 Japan Society of for the Promotion of Science/基盤研究(B) 5,720,000Yen 実世界アウェアネスを持つショップキャラクタシステムの研究 2009 -- 2011 Japan Society of for the Promotion of Science/基盤研究(C) 2,860,000Yen 能動的ドラマ体験を生成する知的ゲームキャラクタ基盤技術 2005 -- 2006 Japan Society of for the Promotion of Science/基盤研究(B) 10,300,000Yen 人物動作の推定による実写画像とCGの合成 2002 -- (current) Japan Society of for the Promotion of Science/若手研究(B) 1,000,000Yen - Career history
1989-03 -- 1999-08 セコム株式会社IS研究所研究員 1991-08 -- 1993-02 マサチューセッツ工科大学メディア研究所客員研究員 (兼務) 1999-09 -- 2000-11 新潟大学大学院自然科学研究科助手 2000-12 -- 2004-03 筑波大学機能工学系講師 2004-04 -- 2009-04 筑波大学大学院システム情報工学研究科講師 2009-05 -- (current) 筑波大学システム情報工学研究科准教授 - Academic background
-- 1989 Waseda University Faculty of Science and Engineering 電子通信学科 -- 1999 Waseda University - Degree
2012-03 Doctor of Philosophy in Design University of Tsukuba 1999 博士(情報科学) 早稲田大学 - Academic societies
2005 -- (current) THE SOCIETY FOR ART AND SCIENCE 1998 -- (current) Information Processing Society of Japan 2008 -- (current) THE JAPANESE SOCIETY FOR ARTIFICIAL INTELLIGENCE -- (current) THE INSTITUTE OF ELECTRONICS, INFORMATION AND COMMUNICATION ENGINEERS. 2008 -- (current) JAPANESE SOCIETY FOR THE SCIENCE OF DESIGN 2005 -- (current) THE VIRTUAL REALITY SOCIETY OF JAPAN 2007 -- (current) JAPAN SOCIETY OF KANSEI ENGINEERING 2001 -- (current) Association for Computing Machinery 1998 -- (current) Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) - Honors & Awards
2015-03 平成26年度 情報処理学会論文誌ジャーナル/JIP特選論文 2015-03 第129回 情報処理学会コンピュータと教育研究会 学生奨励賞 2015-08 第9回 キッズデザイン賞 2014-03 映像表現・芸術科学フォーラム2014 最優秀賞 ポスター(シナリオ・キャラクター・ゲーム)セッション 2014-03 映像表現・芸術科学フォーラム2014 CG-ARTS人材育成パートナー企業賞 2012-06 平成23年度 電子情報通信学会インターネットアーキテクチャ研究賞 2010-03 平成21年度 CG国際大賞 優秀賞 2007-12 第6回 芸術科学会論文賞 2007-11 第5回 芸術科学会展 インタラクション+ゲーム部門 優秀賞 2007-11 第5回 芸術科学会展 デジタルシネマ部門 優秀賞 2007-10 第2回 中山隼雄科学技術文化財団賞 2007-09 第6回 芸術科学会論文誌 論文賞 2006-11 第22回 NICOGRAPH論文コンテスト 審査員特別賞 2006-10 第10回 文化庁メディア芸術祭 審査委員会推薦作品 2004-11 第20回 NICOGRAPH論文コンテスト 優秀論文賞 2003-03 第2回 船井情報科学奨励賞 - Articles
- The First-Person VR System Augmenting Folklore Experiences
Hoshino Junichi
2021 Nicograph International(NicoInt)/pp.82-85, 2021 - Scenario-Based Customer Service VR Training System Using Second Language
Hoshino Junichi
2021 Nicograph International(NicoInt)/pp.94-97, 2021 - Speech Recognition Game Interface to Increase Intimacy with Characters
Hoshino Junichi
IFIP ICEC 2021/pp.167-180, 2021 - Multimodal Interactive Game Interface to Increase Intimacy with Characters
Hoshino Junichi
2021 Nicograph International(NicoInt)/pp.50-53, 2021 - Table-Based Interactive System for Augmenting Japanese Food Culture Experience
Hoshino Junichi
VRST 2021, 2021 - Instruction Pictograms for Interactive Entertainment
Hoshino Junichi
IFIP ICEC 2021/pp.209-222, 2021 - キャラクタとの親密度を高める音声対話ゲームインタフェース
Hoshino Junichi
情報処理学会論文誌/63(4)/pp.1128-1137, 2022-04 - 体験型展示のためのピクトグラムによる行動伝達手法
Hoshino Junichi
日本デザイン学研究/67(4)/pp.59-68, 2021 - 風呂敷文化を伝える拡張現実メディア
Hoshino Junichi
日本デザイン学研究/67(3)/pp.65-74, 2021 - 民話体験を拡張する一人称VRストーリーテリングシステム
Hoshino Junichi
情報処理学会論文誌/63(2)/pp.302-309, 2022-02 - 3D Bow and Posture Measurements for Virtual Reality Customer Service Training System
Hoshino Junichi
Journal of Image and Graphics/Vol.9(No.4)/pp.152-156, 2021 - "対話型顧客アクターによるシナリオベース接遇訓練システム"
古野 友也; 王 東皓; 藤田 智; 尾身 優治; 大河原一輝; 白鳥和人; 西崎 博光; 宇津呂 武仁; 星野准一
芸術科学会論文誌/21(2)/pp.46-54, 2022-06 - "対話型顧客アクターによるマルチモーダル接客訓練VRシステム"
古野 友也; 藤田 智; 王 東皓; 尾身 優治; 西崎 博光; 宇津呂 武仁; 星野准一
情報処理学会論文誌/64(1)/pp.231-241, 2022-01 - Physical functioning in patients with chronic kidney disease stage G3b-5 in Japan: the Reach-J CKD cohort study
Okubo Reiko; Kondo Masahide; Tsunoda Ryoya; Nagai Kei; Ka...
Nephrology (Carlton, Vic.)/26(12)/pp.981-987, 2021-07 - Generating Head-Eye Movement for Virtual Actor
益子 宗; 星野 准一
The IEICE transactions on information and systems Pt. 2/88(3)/pp.585-595, 2005-03-01 - An Exercise Game Reflecting Heart Rate
益子 宗; 星野 准一
The Journal of the Society for Art and Science/6(3)/pp.136-144, 2007 - 3D Bow and Posture Measurements for a Customer Service VR Training System
Hoshino Junichi
7th International Conference on Biomedical and Bioinformatics Engineering (ICBBE 2020), 2020-10 - Scenario-Based Service Training VR Game System using Multimodal Customer Agent
Hoshino Junichi
IFIP International Conference on Entertainment Computing (ICEC 2020)/pp.277-281, 2020-11 - Augmented Reality Media to Express the Experience of Japanese Food Culture
Hoshino Junichi
ACM SIGGRAPH Asia 2020, Art Gallery/p.1, 2020-12 - Augmented Reality Media for Experiencing Worship Culture in Japanese Shrines
Hoshino Junichi
IFIP International Conference on Entertainment Computing (ICEC 2020)/pp.270-276, 2020-11 - Pictogram-Based Action Communication Method for Hands-On Exhibits
小林 桂; 星野 准一
Bulletin of Japanese Society for the Science of Design/67(4)/pp.4_59-4_68, 2021 - Augmented Reality Media to Convey Furoshiki Culture
小林 桂; 長田 一馬; 星野 准一
Bulletin of Japanese Society for the Science of Design/67(3)/pp.3_65-3_74, 2021 - A first-person VR system to extend the folktale experience
小川 時央; 小林 桂; 星野 准一
じんもんこん2020論文集/(2020)/pp.247-252, 2020-12-05 - Integrating Disfluency-based and Prosodic Features with Acoustics in Automatic Fluency Evaluation of Spontaneous Speech,
Deng Huaijin; Lin Youchao; Utsuro Takehito; Kobayashi Ak...
Proceedings of the 12th International Conference on Language Resources and Evaluation/pp.6431-6439, 2020-05 - Spoken Dialog Training System for Customer Service Improvement
Sano Yuta; Leow Chee Siang; Iida Soichiro; Utsuro Takehi...
Proceedings of the Asia-Pacific Signal and Information Processing Association Annual Summit and Conference/pp.403-408, 2020-12 - more...
- The First-Person VR System Augmenting Folklore Experiences
- Books
- Game System of Coordination Skills Training for Elderly People
Shikine Nobumitsu; Hayashi Yuki; Akiba Takeshi; Tanasa...
ENTERTAINMENT COMPUTING - ICEC 2016/SPRINGER INT PUBLISHING AG/pp.24-37, 2016 - Entertianment Computing: Technologies and Applications
Ryohei Nakatsu; Junichi Hoshino
Kluwer Publisher, 2003-01 - Incremental Learning Algorithm for Online Action Game System
Hoshino Junichi; Mori Hiroshi
ENTERTAINMENT COMPUTING - ICEC 2009/SPRINGER-VERLAG BERLIN/pp.319-322, 2009-01
- Game System of Coordination Skills Training for Elderly People
- Conference, etc.
- AUTOMATIC FLUENCY EVALUATION OF SPONTANEOUS SPEECH USING DISFLUENCY-BASED FEATURES
Deng Huaijin; Lin Youchao; Utsuro Takehito; Kobayashi ...
IEEE International Conference on Acoustics, Speech, and Signal Processing/2020-05-04--2020-05-08 - FUROSHIKI: Augmented Reality Media That Conveys Japanese Traditional Culture
Kobayashi Kei; Nagata Kazuma; Masuko Soh; Hoshino Junichi
ACM SIGGRAPH VRCAI 2019 - 視線情報に基づいた嗜好分析から商品推薦を行うVRショッピングシステム
星野 准一
研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)/2019 - 日本文化を伝える拡張現実メディアの概念設計
星野 准一
情報処理学会 人文科学とコンピュータ研究会/2020 - 体験型展示における身体動作入力のためのピクトグラム
星野 准一
情報処理学会エンタテイメントコンピューティング研究会/2019-09-20--2019-09-22 - 対話型顧客アクターによるクレーム応対VR訓練システム
星野 准一
第176回研究発表会 (CGVI, CVIM, DCC合同)/2019-11-07--2019-11-08 - 単一カメラ映像によるアバターの表情と姿勢のリアルタイム制御システム
星野 准一
ビジュアルコンピューティングワークショップ2019/2019-12-01--2019-12-02 - FUROSHIKI: Augmented Reality Media That Conveys Japanese Traditional Culture
Hoshino Junichi
ACM SIGGRAPH VRCAI 2019/2019-11-14--2019-11-16 - Scenario-based Customer Service VR Training System with Honorific Exercise
Hoshino Junichi; Iida Soichiro; Utsuro Takehito; Nishizak...
International Conference on Biomedical and Bioinformatics Engineering (ICBBE 2019)/2019-11-13--2019-11-15 - Complaint Handling Training VR System Using Customer Agent
Fujita Satoru; Wang Donghao; Okawara Kazuki; Hoshino Jun...
International Conference on Biomedical and Bioinformatics Engineering (ICBBE 2019)/2019-11-13--2019-11-15 - 対話場面における複数バーチャルアバターの視線制御手法
星野 准一
情報処理学会インタラクション2019/2019-03 - リダイレクト・ネスト手法:バーチャル環境に固定された視覚的オブジェクトを用いたVRリダイレクション手法
星野 准一
情報処理学会インタラクション2019/2019-03 - VRショールームのための3D酔いを抑えた歩行移動インタフェース
星野 准一
WISS2017 - VRショールームのための3D酔いを抑えた歩行移動インタフェース
星野 准一
第19回日本感性工学会大会 - らふおん:順序尺度楽器による初心者向け作曲支援システム
星野 准一
第176回HCI研究発表会 - 実店舗での購買支援を目的とした複合現実空間内の仮想キャラクタシステム
星野 准一
第176回HCI研究発表会 - Deep Photo Rally: Let's Gather Conversationl Pictures
Hoshino Junichi
International Conference on Entertainment Computing(ICEC2017) - ファジィ推論に基づいた魚類のアニメーション表現
河野 健一; 遠藤 靖典; 星野 准一
第33回ファジィシステムシンポジウム/2017-09 - HMDを用いた家庭用ゲームにおけるVR酔いを抑えた移動手法の予備検討
Hoshino Junichi
第43回EC研究発表会 - Lifestyle Agent:生活習慣管理の意識付けを支援する対話システム
Hoshino Junichi
第43回EC研究発表会/2017-03-10--2017-03-11 - AniReco : ユーザの嗜好を反映させたアニメ作品推薦システム
Hoshino Junichi
第172回ヒューマンコンピュータインタラクション研究発表会 - 実店舗へ誘客するパートナーキャラクターシステムの構築
Hoshino Junichi
第172回ヒューマンコンピュータインタラクション研究発表会/2017-03-06--2017-03-07 - Game System of Coordination Skills Training for Elderly People
Shikine Nobumitsu; Hayashi Yuki; Akiba Takeshi; Tanasa...
15th IFIP TC 14 International Conference on Entertainment Computing (ICEC)/2016-09-28--2016-09-30 - Unified Motion Planner for Fishes with Various Swimming Styles
Satoi Daiki; Hagiwara Mikihiro; Uemoto Akira; Nakadai ...
ACM SIGGRAPH Conference/2016-07-24--2016-07-28 - アプリケーション開発環境MADEおけるUI層の設計概念
星野 准一
____/1989-03 - more...
- AUTOMATIC FLUENCY EVALUATION OF SPONTANEOUS SPEECH USING DISFLUENCY-BASED FEATURES
- Teaching
2022-10 -- 2023-02 Basic Laboratory of Functional Engineering Systems B University of Tsukuba. 2022-04 -- 2022-08 Advanced Seminar: Theory of Design IA University of Tsukuba. 2022-10 -- 2023-02 Fundamental Labs I University of Tsukuba. 2022-04 -- 2022-08 Advanced Seminar: Theory of Design IIA University of Tsukuba. 2022-04 -- 2022-08 Research in Intelligent Interaction Technologies IV University of Tsukuba. 2022-10 -- 2023-02 Research in Intelligent Interaction Technologies IV University of Tsukuba. 2022-04 -- 2022-08 Research in Intelligent Interaction Technologies III University of Tsukuba. 2022-10 -- 2023-02 Research in Intelligent Interaction Technologies III University of Tsukuba. 2022-10 -- 2023-02 Collaboratory Research Workshop in Intelligent Interaction Technologies III University of Tsukuba. 2022-04 -- 2022-08 Collaboratory Research Workshop in Intelligent Interaction Technologies III University of Tsukuba. more... - Professional activities
2008 -- (current) THE SOCIETY FOR ART AND SCIENCE 評議員 2005 -- 2006 Information Processing Society of Japan エンタテインメントコンピューティング研究会,主査 2008 -- (current) THE JAPANESE SOCIETY FOR ARTIFICIAL INTELLIGENCE 評議員 2005 -- (current) THE VIRTUAL REALITY SOCIETY OF JAPAN 評議員 2004 -- 2005 Association for Computing Machinery International Conference on Advances in Computer - Other activities
-- (current) 筑波大学 平成24年度プレ戦略イニシアティブ(研究プロジェクト提案型)に採択されました。 「工学・デザイン・感性科学に基づく革新的プロダクトデザイン基盤の構築」 (Building Revolutionary Product Design Platform based on Integration of Engineering, Design and Kansei Science) - Message
-
工学・デザイン・人間科学の融合により,生活の質を向上させる遊び・健康・学習を支援する次世代エンタテインメントシステムの研究を行っています。 また、大学・企業・自治体の連携により、持続的な生涯学習社会を共創するための、理論、基盤技術、サービスの開発に取り組んでいます。
(Last updated: 2022-06-22)