Ju Yeongsil
- Affiliation
- Institute of Human Sciences
- Official title
- Junior Assistant Professor
- %EPgT@JIBNDGgF<^miPgONPFP=<g<>gEK
- Research fields
Special needs education - Research keywords
発達性読み書き障害 学習障害 発達障害 - Research projects
発達性読み書き障害のあるバイリンガル児童の早期発見から支援までのシステム構築 2022-04 -- 2026-03 周英實 Japan Society of for the Promotion of Science/科学研究補助金 若手研究 3,600,000Yen 読み書きが困難な日本語と韓国語バイリンガル児童における検査法と効果的指導法 2019-08 -- 2021-03 周英實 Japan Society of for the Promotion of Science/Grant-in-Aid for Research Activity start-up - Career history
2022-08 -- (current) 筑波大学人間系特任助教 2018-04 -- 2022-07 目白大学保健医療学部言語聴覚学科助教 2017-04 -- 2018-03 筑波大学ダイバーシティ・アクセシビリティ・キャリアセンターアクセシビリティ部門研究員 2017-04 -- 2018-03 独立行政法人日本学生支援機構学生生活部障害学生支援課 コーディネーター - Academic background
2012 -- 2017 筑波大学大学院 人間総合科学研究科 感性認知脳科学専攻 精神機能障害学分野 - Degree
2017-03 博士(行動科学) 筑波大学 2014-03 修士(行動科学) 筑波大学 - Licenses and qualifications
2007-02 保育士資格 2009-03 speech-Language Pathologist(SLP) - Academic societies
2021 -- (current) 日本特殊教育学会 2022-05 -- (current) 日本LD学会 - Articles
- Influence of cognitive abilities on literacy skills in a Korean–Japanese bilingual child with developmental dyslexia
Sambai Ami; Ju Yeongsil; Uno Akira
Frontiers in Psychology, 2022-11 - The Influence of Orthographic Units Across Korean Children of Different Ages in Hangul Reading
Ju Yeongsil; Sambai Ami; Uno Akira
Frontiers in Psychology, 2022-04 - 韓国語を第一言語とする日本在住児童の日本語の読み書きの到達度についてー改訂版読み書きスクリーニング検査(STRAW-R)を用いてー
周英實; 三盃 亜美; 宇野 彰
目白大学健康科学研究/(15)/pp.73-79, 2022-03 - Effect of Cognitive Abilities on Spelling Accuracy in Korean-Speaking Children
周 英實; 宇野彰; 朴賢璘
日本音声言語医学/57(1)/pp.12-17, 2016 - 韓国語話者児童における音読の発達的変化に関する認知能力の影響 ─小学校1年生から2年生までの縦断研究─
周 英實; 宇野彰; 朴賢璘
日本音声言語医学/55(3)/pp.219-225, 2014
- Influence of cognitive abilities on literacy skills in a Korean–Japanese bilingual child with developmental dyslexia
- Conference, etc.
- 読み書き困難児の早期発見から専門的介入までの 校内システム構築に向けて ~私立小学校1校での試み(1年目の成果と課題)~
三盃亜美; 周 英實; 梁真規
日本LD学会/2022-10-29--2022-10-30 - 外国にルーツのある児童への読み書きと語彙検査の適用可能性について〜韓国語と日本語のバイリンガル児童を対象として〜
周 英實; 三盃亜美; 宇野彰
発達性ディスレクシア研究会/2021-10-16--2021-10-17 - 障害の疑いのある外国にルーツを持つ児童へのアセスメントに関する課題
周 英實; 三盃亜美; 裴虹; 竹内康二
日本特殊教育学会/2021-9-18--2021-9-20 - Developmental changes in reading strategy among Korean speaking children: A cross-sectional study from preschool to third grades of primary school
Ju Yeongsil; Sambai Ami; Uno Akira
Association for Reading and Writing in Asia/2018-02-22--2018-02-23 - Cognitive abilities and early literacy predict later reading and spelling achievement: A longitudinal study from first through fourth grades of primary school,
Ju yeongsil; Akira Uno; Hyun-Rin Park
East Asia Joint Symposium on Reading and Spelling (EARAS)/2016-2--2016-2 - 韓国語話者小学校3年生における単語と非単語の書取に関与する 認知能力の検討
周 英實; 宇野彰; 朴賢璘
発達性ディスレクシア研究会/2015-08-01--2015-08-02 - Developmental Change in Reading Strategy among Korean Speaking Children:Longitudinal study from first grade to second grade
Ju Yeongsil; Park Hyun-Rin; Uno Akira
The British Dyslexia Association 9th International Conference/2014-3--2014-3 - Effect of cognitive abilities on developmental changes in reading among Korean Speaking Children:Longitudinal study from first to second grades of primary school
Yeongsil Ju; Akira Uno; Hyun-Rin Park
East Asia Joint Symposium on Reading and Spelling (EARAS)/2014-2--2014-2 - 韓国語話者児童における読みの発達的変化に関する認知能力の影響-小学校1年生から2年生までの縦断研究-
周 英實; 宇野彰; 朴賢璘
認知神経心理学研究会/2013-9--2013-9 - 韓国語話者児童における音読の発達的変化-小学校1、2 年生における横断研究-
周 英實; 宇野彰; 朴賢璘
発達性ディスレクシア研究会/2013-7--2013-7
- 読み書き困難児の早期発見から専門的介入までの 校内システム構築に向けて ~私立小学校1校での試み(1年目の成果と課題)~
- Other educational activities
2016-10 -- (current) NPO法人LD/Dyslexiaセンター 臨床スタッフ - Other activities
2022-01 -- (current) KOREAN SPEECH-LANGUAGE & HEARING ASSOCIATION---International Exchange Director
(Last updated: 2023-04-19)