現在地

CAROLINE TAN SUE LIN(キャロライン タン スー リン; Caroline, Tan Sue Lin)

face
所属
ビジネスサイエンス系
職名
准教授
研究分野
経営学
研究キーワード
消費者行動
研究課題
Exploring Digital Media Contents in Transforming Lower Level Sports Fans2019 -- 2022タン キャロラインスーリン日本学術振興会/若手研究4,290,000円
Exploring Digital Media Contents in Transforming Lower Level Sports Fans2019 -- 2022Caroline S.L. Tan日本学術振興会/
サステイナブル・マーケティングのための消費者行動:どのように市場にアプローチし、 どのようにサステイナブル・マーケティングを日本と海外で成功させるかを理解する2015 -- 2017CAROLINE TAN SUE LIN日本学術振興会/若手研究(B)3,900,000円
職歴
2014-04 -- (現在)筑波大学大学 ビジネスサインス系 准教授
2015-10 -- (現在)慶応義塾大学 商学部 特別招聘准教授
2013-04 -- (現在)立教大学 経営学部 非常勤講師
2011-04 -- 2014-03東洋大学 経済学部国際経済学科 講師
2010-04 -- 2012-03麗澤大学 外国語学部 非常勤講師
2009-04 -- 2014-03サイコムブラインズ株式会社 グローバルリーダー育成スクール 講師
2004-05 -- 2004-09Teleplan NV サプライチィーン アジアパシフィックサプライチィーンマネジャー
2003-10 -- 2004-05Agilent Technologies グロバル Oracle ERP チーム Global ERP Deployment Support マネジャー
2002-07 -- 2003-10Agilent Technologies マテリアル 調達マネジャー
2002-02 -- 2002-07Agilent Technologies マテリアル 上級調達イグゼクティブ
学歴
2005-10 -- 2012-06慶應義塾大学 政策・メディア マーケティング 卒業
2004-10 -- 2005-09慶應義塾大学 政策 メーディア研究科 研究生修了
2002-04 -- 2005-04ポーツマス大学 経営 経営学修士卒業
1994-06 -- 1999-04マレーシア科学大学 社会科学 社会開発運営卒業
所属学協会
2018-05 -- 2019-04日本マーケティング学会
2014-07 -- (現在)Association of Consumer Research
論文
  • Blue Shears: Bespoke In Japan (Case Study)
    CAROLINE TAN SUE LIN
    The Case Center, 2019-02
  • The Fusion of Pop Culture in Place Branding in Japan
    Caroline Tan Sue Lin
    UTCC International Journal of Business and Economics/6(1)/pp.73-89, 2014-06
著書
  • We Need to Look Cute! But Is It Really Effective? The Adoption of Social Media by a Japanese CVS
    Caroline Tan Sue Lin
    Managing Public Relations and Brand Image through Social Media, IGI Global, pp.228-254, 2016-05
会議発表等
  • Exploring the effect of social media influences in the creation of consumer negativity and its impact on consumer brand experience, perception and online behavior.
    Caroline Tan Sue Lin
    4th International Colloquium on Design, Branding and Marketing/2018-12--2018-12
  • What do we post? A study on photos used in social media to effectively communicate CSR initiatives
    Caroline Tan Sue Lin
    8th Japan Forum of Business and Society/2018-09--2018-09
  • The Good Samaritan: A Study on Brand Perception and Repurchase Intention From Cause Marketing Campaigns.
    Caroline Tan Sue Lin
    International Conference on Brand Relationships/2017-05-18--2017-05-20
  • Tasting with your eyes: Country of Origin and Organic Information Bias Taste Perception.
    Caroline Tan Sue Lin
    12th Global Brand Conference,/2017-04-26--2017-04-28
  • “When Scandal Meets Cause Related Marketing.”
    Caroline Tan Sue Lin
    7th International Conference on Corporate Sustainability and Responsibility,/2016-09-14--2016-09-16
  • “Color Me Green. A Study on the Effect of Cause-Related Marketing on Green Behavior.”
    Caroline Tan Sue Lin
    Japan Forum of Business and Society Conference,/2016-09-08--2016-09-09
  • “Crowd funding Involvement and Satisfaction in Social Enterprise.”
    Caroline Tan Sue Lin
    3 rd  International Conference on CSR, Sustainability, Ethics and Governance,/2016-08-01--2016-08-03
  • “Does Luxury Really Care? How Cause Related Marketing Shapes Brand Perception and Purchase Intention In The Japanese Luxury Market.”,
    Caroline Tan Sue Lin
    Global Marketing Conference/2016-07-21--2016-07-24
  • “Are You Still Who I Think You Are? A Study on The Influence of Corporate Food Scandals On Trust and Purchase Intention Case: Japanese Consumers.”,
    Caroline Tan Sue Lin
    Global Marketing Conference/2016-07-21--2016-07-24
  • Can I still count on you? The impact of corporate scandal towards customers' support on csr activities
    Caroline Tan Sue Lin
    Academy of Multinational Enterprises/2016-05-14--2016-05-14
  • CSR Initiatives Post 3-11
    Caroline Tan Sue Lin
    American Marketing Association Winter Conference, February 2016/2016-02-26--2016-02-28
  • Will you love me regardless of my reputation?
    Caroline Tan Sue Lin
    Global Marketing Fashion Conference/2015-06-25--2015-06-28
  • Food related CSR post 3-11: When risk and trust affect consumer behavior
    Caroline Tan Sue Lin
    The Conference on Management And Sustainability In Asia/2015-04-29--2015-05-01
  • Yoshinoya and It’s Cause-Related Marketing Initiative post-3.11: When Risk and Trust Affect Consumer Behavior
    Caroline Tan Sue Lin
    Tsukuba Global Science Week Conference/2014--2014
  • Food, Travel and the Capturing of Mind Share and Heart Share
    Caroline Tan Sue Lin
    International Interdisciplinary Business-Economics Advancement Conference/2014--2014
  • When Does It Matter? A Study on Eco Labels and Japanese Consumers
    Caroline Tan Sue Lin
    Eurasia Business and Economics Society Conference/2014--2014
担当授業科目
2019-10 -- 2020-02Overseas Study Seminar IV筑波大学
2019-04 -- 2019-08Overseas Study Seminar IV筑波大学
2019-10 -- 2020-02Overseas Study Seminar II筑波大学
2019-04 -- 2019-08Overseas Study Seminar II筑波大学
2019-10 -- 2020-02Overseas Study Seminar III筑波大学
2019-04 -- 2019-08Overseas Study Seminar III筑波大学
2019-08 -- 2019-09Business Studies I (Seminar)筑波大学
2020-01 -- 2020-02Case Study Practice筑波大学
2019-05 -- 2019-06Marketing I: Marketing Management筑波大学
2019-04 -- 2019-07Seminar IV筑波大学
授業以外の教育活動
2017-04 -- 2017-04MBA-IB Freshman Camp
2016-04 -- 2016-04MBA-IB Freshman Camp
2017-06 -- 2017-06MBA-IB Open Campus
2017-04 -- 2017-04MBA-IB Open Campus
2016-06 -- 2016-06MBA-IB Open Campus
2016-04 -- 2016-04MBA-IB Open Campus
2017-02 -- 2017-02JICA Central Asia ProgramJICA
2016-02 -- 2016-02JICA Central Asia ProgramJICA
2015-06 -- 2015-06MBA-IB Open CampusMBA-IB
2015-04 -- 2015-04MBA-IB Open CampusMBA-IB
学協会等委員
2018-04 -- (現在)Tsukuba MBA-IBEducation Committee Chair
2017-04 -- 2018-03Seminar 1 Lead
2017-04 -- 2018-03Tsukuba MBA-IBCommencement Lead
2016-03 -- 2017-03Tsukuba MBA-IBCommencement Lead
2014-10 -- (現在)University of TsukubaSuper Global High School Project Member
2014-04 -- (現在)Tsukuba MBA-IBStudent Liaison/ Alumni
2014-04 -- (現在)Tsukuba MBA-IBEducation Committee Member
2014-04 -- (現在)Tsukuba MBA-IBOpen Campus Committee
2014-04 -- (現在)Tsukuba MBA-IBDAAD (Person in Charge)
2014-04 -- (現在)Tsukuba MBA-IBTsukuba Short Term Study Program Head
学内管理運営業績
2015-04 -- 2017-03Tsukuba MBA-IBPR Web/Network Team Member

(最終更新日: 2019-06-14)