Suemori Saki
- Affiliation
- Faculty of Humanities and Social Sciences
- Official title
- Assistant Professor
- %NP@HJMDgN<FDgB@^miPgONPFP=<g<>gEK
- Research fields
Foreign language education - Research keywords
第二言語習得 動機づけ 教師の動機づけ 質的研究 - Research projects
日本の中学校、高校における英語教師の動機づけに関する縦断的研究 2019-04 -- 2023-03 Japan Society of for the Promotion of Science/科学研究費若手研究 - Career history
2021-10 -- (current) University of TsukubaFaculty of Humanities and Social Sciences 2018-10 -- 2021-09 お茶の水女子大学外国語教育センター講師 2020-09 -- (current) Yokohama City University非常勤講師 2016-04 -- (current) Toyo Eiwa University非常勤講師 2015-04 -- 2018-03 Ochanomizu University 2014-04 -- 2018-03 Ochanomizu University - Degree
2021-03 博士 (学術) お茶の水女子大学 - Academic societies
-- (current) THE JAPAN ASSOCIATION OF COLLEGE ENGLISH TEACHERS -- (current) THE JAPAN ASSOCIATION FOR LANGUAGE EDUCATION AND TECHNOLOGY -- (current) THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION -- (current) KANTOKOSHINETSU ASSOCIATION OF TEACHERS OF ENGLISH -- (current) Japan CLIL Pedagogy Association -- (current) THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - Articles
- 大学生の可能自己と英語学習─複雑性理論の可能性
末森咲 笹島茂
人文・社会科学論集/34/pp.107-129, 2017-01 - 多様な文化を活かした授業実践の試み
末森咲
東洋英和女学院大学教職課程年報, 2017-12 - 自律的英語学習を促進する心理的要因と授業内における自律を促進する活動
末森咲
人文・社会科学論集/pp.117-135, 2018-03 - 英語教師の動機づけ研究における現状と今後の展望
末森咲
外国語教育メディア学会関東支部研究紀要/(3)/pp.1-8, 2019-03 - A Preliminary Exploration of One Group of Preservice EFL Teachers' Beliefs Concerning NESTs and JTEs
末森咲
お茶の水女子大学大学院英文学会英語圏研究/10/pp.29-46, 2015-01 - Japanese University Students' Possible Selves and the Use of Language Learning Strategies
末森咲
Journal of the Ochanomizu University English Society/7/pp.5-23, 2017-03 - Teacher Motivation and Practice in the Language Learning Classroom
末森咲
JALT Postconference Publication/pp.43-49, 2019-08 - Motivators and Demotivators to Teach English in Japanese Secondary Schools
末森咲
JALT Journal/42(1)/pp.51-65, 2020-05
- 大学生の可能自己と英語学習─複雑性理論の可能性
- Conference, etc.
- 学習ストラテジー:日本人大 学生英語学習者の可能自己 と英語学習の関係
末森咲
外国語教育メディア学会関東支部第135回研究大会/2015-11-01 - 日本人大学生英語学習者の学習行動
末森咲
言語教育エキスポ/2016-03-01 - 動機づけ、意欲を高める授業実践の試み:コミュニ ケーショントピックとしての『日本』に注目して
末森咲 中島義和
第42回全国英語教育学会/2016-08-01 - 教室外での自律的英語学習ー学習を促進する心理的要因に着目して
末森咲
外国語教育メディア学会関東支部第138回研究大会/2017-06-17 - 近年の動機づけ研究と授業での活用
末森咲
第3回英語教員勉強会(LCET)/2017-09-23 - 英語教師と学習者の動機づけ
末森咲
第32回JACET言語教師認知研究会研究発表会/2017-10-28 - 中学校、高校における英語教師の教えることに対する動機づけ ―英語との関わり、教師を目指した動機に着目して―
末森咲
関東甲信越英語教育学会/2018-08-19 - 教師と学習者の関係:教師は学習者の動機づけへどのような影響を与えるのか
末森咲
第8回英語教員勉強会(LCET)/2018-12-23 - 中学校、高校における教師の動機づけ研究
末森咲
第7回英語教育における質的研究コンソーシアム(QRCEE)/2019-06-08 - 教室における教師と学習者の関係性:動機づけに着目して
末森咲
外国語教育メディア学会 第142回関東支部研究大会/2019-06-15 - Japanese Pre-service English Teachers' Beliefs: A Case Study of the Type of Beliefs Students have during Teaching Practice
末森咲
Women Educators and Language Learners/2013-03-01 - The Importance of Investigating Preservice Teachers' Beliefs
末森咲
Nakasendo English Conference/2013-07-01 - The Roles of NESTs and JTEs in English Education in Japan
末森咲
Women Educators and Language Learners 日/2014-03-01 - EFL Pre-service Teachers' Beliefs towards NESTs and JTEs
末森咲
お茶の水女子大学英文学会/2014-11-01 - Japanese University Students' Possible Selves and English Language Learning
末森咲
お茶の水女子大学英文学会/2015-11-01 - Japanese University Students' Possible Selves and English Language Learning
末森咲
第35回大学生英語教育論文合 同発表会 (ICET)/2016-02-01 - Helping Japanese EFL Learners Become Independent Learners: Insights from a Longitudinal Qualitative Study
末森咲
EuroSLA 26/2016-08-01 - Investigating Autonomy in English Language Learning
末森咲
お茶の水女子大学英文学会/2016-11-01 - A Preliminary Investigation of the Influence of EFL Teachers on Japanese EFL Learners’ Motivation
末森咲
The 15th Asia TEFL International Conference and The 64th TEFLIN International Conference/2017-07-15 - The Importance of Teacher Motivation Research in SLA
末森咲
外国語教育メディア学会第57回全国研究大会/2017-08-06 - Exploring Japanese university students’ motivation and possible selves as complex dynamic adaptive systems
末森咲; 笹島茂
JACET 56th International Convention/2017-08-29 - Japanese EFL Teachers’ Perceptions of Motivation
末森咲
JALT 2017 annual conference/2017-11-19 - Consequential Validity of the TEAP test
David Allen Diane Nagatomo Saki Suemori
JALT 2017 annual conference/2017-11-19 - A Gap in Motivation Research: Exploring the Relationship between Teacher Motivation and Learner Motivation
末森咲
お茶の水女子大学英文学会/2017-12-02 - Investigating Teacher Motivation and Learner Motivation
末森咲
JACET Learner Development SIG/2018-01-27 - more...
- 学習ストラテジー:日本人大 学生英語学習者の可能自己 と英語学習の関係
- Teaching
2022-04 -- 2022-07 Principles of English Language Education IIIA University of Tsukuba. 2022-10 -- 2022-12 Designing English Language Curriculum and Instruction III University of Tsukuba. 2022-10 -- 2023-02 English Presentation Skills II University of Tsukuba. 2022-04 -- 2022-08 English Presentation Skills I University of Tsukuba. 2022-04 -- 2022-08 English Reading Skills I University of Tsukuba. 2022-10 -- 2023-02 English Reading Skills II University of Tsukuba. 2022-10 -- 2022-12 Principles of English Language Education IIIB University of Tsukuba. 2021-10 -- 2022-02 English Presentation Skills Ⅱ 筑波大学 2021-10 -- 2022-02 English Reading Skills Ⅱ 筑波大学 - Professional activities
2016-04 -- (current) J-CLIL運営委員 2016-04 -- (current) 関東甲信越英語教育学会研修企画委員
(Last updated: 2021-10-16)