FLORESCU Mihail Cosmin(フロレスク ミハイル コスミン)
- 所属
- 医学医療系
- 職名
- 助教
- URL
- eメール
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- 研究分野
英語学 - 研究キーワード
言語能力試験 医学英語 コーパス言語学 コミュニケーションスキル - 研究課題
On the efficacy of learning to communicate in English with a voice-recognition-based app 2023 -- 2026 FLORESCU Mihail Cosmin 日本学術振興会/基盤研究(C) 3,900,000円 On the Creation of Software to Improve Japanese Learners' Academic English 2021-04 -- 2024-03 Rogers James 科学研究費助成事業/科学研究費助成事業(学術研究助成基金助成金) 基盤研究(C)(一般) 3,900,000円 英語を母国語としない医学生を対象とした英語医療面接及び身体診察の評価基準の開発 2018-04 -- 2022-03 押味 貴之 科学研究費助成事業/科学研究費助成事業(学術研究助成基金助成金)基盤研究(C)(一般) 4,420,000円 - 職歴
2016-04 -- 2022-03 国際医療福祉大学医学部・総合教育センター講師 - 学歴
2010-02 -- 2012-09 University of New England School of Social and Behavioural Sciences Applied Linguistics 2005-04 -- 2007-03 筑波大学大学院 地域研究 地域研究(日本研究) - 取得学位
2007-03 日本語教師養成プログラム 修了証明書 筑波大学大学院 2007-03 地域研究(日本研究)修士 筑波大学大学院 2010-09 Master of Applied Linguistics University of New England, - 所属学協会
2017-04 -- (現在) 日本医学英語教育学会 2018-04 -- (現在) 日本医学教育学会 - 受賞
2018-08 優秀演題賞 第8回国際医療福祉大学学会学術大会において優秀演題賞として評価された 2019-09 優秀演題賞 第9回国際医療福祉大学学会学術大会において優秀演題として評価された - 論文
- Using a large-scale corpus-based academic multi-word unit list to create digital learning tools
Florescu Mihail Cosmin; Rogers James
英語コーパス学会大会予稿集2023/27/pp.67-72, 2023-09-09 - What happens when we switch from TOEFL ITP to TOEIC L&R?
FLORESCU MIHAIL COSMIN
Journal of Medical English Education/22(2/3号)/pp.54-55, 2023-10 - Correlations between English language proficiency and medical communication skills in Japanese medical students
Florescu Mihail Cosmin; 押味貴之; 早坂裕介
医学教育 = Medical education/53(補冊), 2022-08-05 - Relationship between passive and active communication skills as measured by language proficiency tests in first-year medical students
Florescu Mihail Cosmin; 早坂裕介; Pijanowska Marta; 押味貴之
Journal of Medical English Education/21(2), 2022-07-16 - オンラインで新入生同士が交流するにはどうしたらいいか?: オンラインでのグループ紹介プロジェクトの取り組み
押味貴之; Barnabas Martin; Shawn De Haven; 早坂裕介; FLORESCU ...
第52回日本医学教育学会大会/51(3)/pp.301-301, 2020-07 - An active-learning class on LGBTQ+ education led by students
Nitta Saya; Cheong Natasha Yuinshen; Florescu Mihail Cosmin
Journal of Medical English Education/21(1)/pp.41-48, 2022-02 - Can online language proficiency tests be used reliably to place students according to their proficiency levels?
Florescu Mihail Cosmin; Hayasaka Yusuke; Rogers James; ...
Journal of Medical English Education/21(1)/pp.3-8, 2022-02 - What Pronunciation Issues Will Japanese Students Encounter With High-frequency English Vocabulary?
Rogers James Martin; FLORESCU MIHAIL COSMIN
名城大学人文紀要/56(3)/pp.1-6, 2021-03 - The creation and application of a large-scale corpus-based academic multi-word unit list
Rogers James; Müller Amanda; Daulton Frank; Dickinson Pa...
ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES/62/pp.142-157, 2021-04 - On the motivational effects of choice on ESL learners: Changes in English language proficiency during the second year at a medical school
Florescu Mihail Cosmin; Inokawa Mutsumi; Hayasaka Yusu...
Journal of Medical English Education/19(3)/pp.1-7, 2020-10 - オンライン授業におけるZoomによる効果的なグループディスカッション
FLORESCU MIHAIL COSMIN; 押味 貴之; 赤津 晴子; Katrina Fanjul; 井之川...
2020年度ICT利用による教育改善研究発表会資料集/pp.34-37, 2020-08 - How does learner autonomy influence preparation for, and performance on the TOEFL ITP test?
Florescu Mihail Cosmin; Hayasaka Yusuke; Inokawa Mutsu...
Journal of Medical English Education/19(1)/pp.5-13, 2020-02 - Can we improve TOEFL ITP scores by teaching test-taking strategies and assigning an online test preparation course?
Florescu Mihail Cosmin; Hayasaka Yusuke; Oshimi Takayu...
Journal of Medical English Education/18(3)/pp.55-64, 2019-10 - Common names: A missing yet essential aspect of language instruction
Martin Rogers James; Florescu Mihail Cosmin
名城大学人文紀要/53(2)/pp.65-78, 2017-12 - Learner-customized Interactions: Introducing a Procedure for Acquiring English Using Web Resources
Florescu Mihail Cosmin
The Kyoto JALT Review/(3)/pp.9-27, 2016-03 - On Using Corpus Frequency, Dispersion, and Chronological Data to Help Identify Useful Collocations
Rogers James; Brizzard Chris; Daulton Frank; Florescu Co...
Vocabulary Learning and Instruction/4(2)/pp.21-37, 2015-12 - A Methodology for Identification of the Formulaic Language Most Representative of High-frequency Collocations
Rogers James; Brizzard Chris; Daulton Frank; Florescu Co...
Vocabulary Learning and Instruction/3(1)/pp.51-65, 2014-12 - 日本語の雑談における話題転換—親疎の対人関係に着目して−
渡辺 薫; Wongsamin Sureerat; 李 海南; FLORESCU MIHAIL COSMIN
『談話と文法の接点・ 諸外国語と日本語の対照的記述に関する方法論的研究』/pp.137-164, 2006-06
- Using a large-scale corpus-based academic multi-word unit list to create digital learning tools
- 著書
- Core Spirit of IUHW Third Edition
Cota George C.; 智恵 斎藤; 寛子 佐藤; 佐藤 雄介; 英樹 白岩; 田中 泰郎; 美子 田中; 礼...
Cengage Learning, 2018-02 - Clinical Scenes 2018
美子 田中; 紀子 南井; 路子 宮崎; 礼子 千葉; Cota George C.; 智恵 斎藤; 武 徳江; ...
マクミラン ランゲージハウス, 2018-04 - カンタンリハビリ英会話キーフレーズ600+
角田 亘; 志村 圭太; 山口 佳小里; 大石 斐子; FLORESCU MIHAIL COSMIN
新興医学出版社, 2019-09
- Core Spirit of IUHW Third Edition
- 会議発表等
- On the creation of a large-scale corpus-based academic multi-word unit list and its application via C.A.L.L.
Florescu Mihail Cosmin; Rogers James
Synergies in Communication (SiC) The 11th International Conference/2023-10-26--2023-10-27 - Using a large-scale corpus-based academic multi-word unit list to create digital learning tools
Florescu Mihail Cosmin; Rogers James
英語コーパス学会 大会 2023/2023-09-09--2023-09-10 - Relationship between passive and active communication skills as measured by language proficiency tests in first-year medical students
Florescu Mihail Cosmin
全国語学教育学会 第49回年次国際大会/2023-11-24--2023-11-27 - What happens when we switch from TOEFL ITP to TOEIC L&R?
FLORESCU MIHAIL COSMIN
第26回日本医学英語教育学会学術集会/2023-07-01--2023-07-02 - Correlations between English language proficiency and medical communication skills in Japanese medical students
Florescu Mihail Cosmin; 押味貴之; 早坂裕介
第54回日本医学教育学会大会/2022-08-05--2022-08-06 - Relationship between passive and active communication skills as measured by language proficiency tests in first-year medical students
Florescu Mihail Cosmin; 早坂裕介; Pijanowska Marta; 押味貴之
第25回日本医学英語教育学会学術集会/2022-07-16--2022-07-17 - オンラインで新入生同士が交流するにはどうしたらいいか?: オンラインでのグループ紹介プロジェクトの取り組み
押味貴之; Barnabas Martin; Shawn De Haven; 早坂裕介; Cosmin Flores...
第52回日本医学教育学会大会/2020-07-17--2020-07-18 - Classes for first-year students based on “The Seven Habits for Highly Effective Teens"
Inokawa Mutsumi; Florescu Mihail Cosmin; Fanjul Katrina
第3回JAAL in JACET 学術交流集会/2020-12-05--2020-12-06 - オンライン授業におけるZoom による効果的なグループディスカッション
Florescu Mihail Cosmin; Oshimi Takayuki; Haruko Akatsu; F...
2020年度ICT利用による教育改善研究発表会/2020-08-25--2020-08-25 - Creation of peer profiles as a project-based learning activity promotes improvement in language, technology and interpersonal skills
Martin Jon Barnabas; Oshimi Takayuki; Haven Shawn Michae...
第10回国際医療福祉大学学会学術大会/2020-11-08--2020-11-08 - Do they know that they know? Confidence vs performance in preclinical Japanese medical students
Florescu Mihail Cosmin; Katsuyama Vitalii; Babayev Tamer...
AMEE 2021 Annual Conference/2021-08-27--2021-08-30 - Developing a rubric for measuring English history-taking skills of non-native English-speaking medical students
Oshimi Takayuki; Babayev Tamerlan; Hayasaka Yusuke; Flore...
AMEE 2019 Annual Conference/2019-08-24--2019-08-28 - How can we deal with the vocabulary of TED talks? Focusing on text analysis and TOEFL ITP scores
Inokawa Mutsumi; Florescu Mihail Cosmin; Hayasaka Yusuke...
第22回日本医学英語教育学会学術集会/2019-08-03--2019-08-04 - Student perception and achievement of learning outcomes: A pilot study focusing on listening skills
Florescu Mihail Cosmin; Hayasaka Yusuke; Oshimi Takayuki
第53回日本医学教育学会大会/2021-07-30--2021-07-31 - Is there a consistent gap between medical students’ input-processing and output-production skills?
Florescu Mihail Cosmin; Katsuyama Vitalii; Oshimi Takayu...
第52回日本医学教育学会大会/2020-07-18--2020-10-17 - How large is the gap between medical students’ input-processing and output-production skills?
Florescu Mihail Cosmin; Lytnev Vitalii; Hayasaka Yusuke
第51回日本医学教育学会大会/2019-07-26--2019-07-27 - English language proficiency and preclinical academic performance of first-year medical students
Oshimi Takayuki; Hayasaka Yusuke; Babayev Tamerlan; Akats...
第50回日本医学教育学会大会/2018-08-03--2018-08-04 - Can we use free language proficiency tests for placement in English language programs?
Florescu Mihail Cosmin; Hayasaka Yusuke; Oshimi Takayuki...
第24回日本医学英語教育学会学術集会/2021-07-17--2021-07-18 - How does English language proficiency change during the second year at the IUHW School of Medicine?
Florescu Mihail Cosmin; Inokawa Mutsumi; Hayasaka Yusuke...
第23回日本医学英語教育学会学術集会/2020-06-27--2020-06-28 - How does learner autonomy influence preparation for, and performance on the TOEFL ITP® test?
Florescu Mihail Cosmin; Hayasaka Yusuke; Oshimi Takayuki...
第22回日本医学英語教育学会学術集会/2019-08-03--2019-08-04 - Can we improve TOEFL ITP® scores by teaching test-taking strategies?
Florescu Mihail Cosmin; Hayasaka Yusuke; Babayev Tamerla...
第21回日本医学英語教育学会学術集会/2018-07-28--2018-07-29 - Student-owned learning, managed by instructor. Oral pecha-kucha style presentation
Florescu Mihail Cosmin
第21回日本医学英語教育学会学術集会/2018-07-28--2018-07-29 - Physical exercise improves self-reported life satisfaction, vitality and alertness in first-year medical students
Florescu Mihail Cosmin
第9回国際医療福祉大学学会学術大会/2019-9-15--2019-9-16 - Can we improve Japanese learners’ confidence in their listening skills?
Florescu Mihail Cosmin
第8回国際医療福祉大学学会学術大会/2018-8-27--2018-8-27 - Interactive learning methods: Using mobile devices and applications to encourage active learning
Florescu Mihail Cosmin; Jawaid Imran Raza
第7回国際医療福祉大学学会学術大会/2017-8-26--2017-8-27 - さらに表示...
- On the creation of a large-scale corpus-based academic multi-word unit list and its application via C.A.L.L.
- 担当授業科目
2024-10 -- 2024-12 医学英語 筑波大学 2024-04 -- 2024-07 医学英語I 筑波大学 2024-07 -- 2024-07 専門語学(英語)N 筑波大学 2024-10 -- 2025-02 TOEFL演習 筑波大学 2024-04 -- 2024-08 TOEFL演習 筑波大学 2024-04 -- 2024-07 Clinical Communication in English I 筑波大学 2024-04 -- 2024-07 実践英語(TOEFL対策) 筑波大学 2024-10 -- 2024-12 Clinical Communication in English II 筑波大学 2024-09 -- 2024-09 専門語学(英語)O 筑波大学 2024-10 -- 2024-12 医学英語II 筑波大学 さらに表示... - 学協会等委員
2022-06 -- 2025-05 日本医学教育学会 学会国際化委員会・委員 - メッセージ
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我々の心を部屋として考えると、自らの将来の道は、部屋の窓から見える道に当たります。多くの人は「一部屋に1つの窓しかない」と勘違いしていますが、心という部屋には(外の人間にも見える)「ガラス製の窓」以外に(自分にしか見えない)簾で覆われた窓もあります。「簾の向こうには壁だ」と思ったら、「自分が医師になる」自信がなかったでしょう。「Behind this bamboo screen there lies another world」と記されている簾を近くから覗いてみたら?
(最終更新日: 2024-10-04)