姜 泰安(カン テアン)
- 所属
- 体育系
- 職名
- 助教
- ORCID
- 0000-0003-3021-3202
- URL
- 研究分野
スポーツ科学 - 研究キーワード
スポーツマーケティング スポーツマネジメント スポーツスポンサーシップ - 研究課題
Fans’ responses to the internationalization of team sports brands: The case of the German football league Bundesliga in Japan 2018-04 -- 2019-03 松岡 宏高 早稲田大学/DAAD-早稲田大学パートナーシッププロジェクト 社会貢献活動に結び付けたスポンサーシップレバリジングが消費者評価に与える影響 2018-07 -- 2019-03 姜 泰安 日本スポーツマネジメント学会/日本スポーツマネジメント学会研究助成事業 - 職歴
2021-04 -- 2024-03 公益財団法人笹川スポーツ財団スポーツ政策研究所政策オフィサー - 学歴
2016-04 -- 2021-03 早稲田大学大学院 スポーツ科学研究科博士後期課程 2014-04 -- 2016-03 早稲田大学大学院 スポーツ科学研究科修士課程 2004-02 -- 2011-02 Namseoul University Department of Sports Management - 取得学位
2021-03-15 博士(スポーツ科学) 早稲田大学 - 所属学協会
2024-04 -- (現在) 日本体育・スポーツ経営学会 2024-04 -- (現在) 日本体育学会 2015-04 -- (現在) 日本スポーツマネジメント学会 - 受賞
2016-03 日本体育・スポーツ経営学会第39 回大会優秀発表賞 - 論文
- What motivates residents’ approval of hosting another winter mega-sporting events?
Hirotaka Matsuoka; Taeahn Kang; Daichi Oshimi; Jeongbe...
Current Issues in Tourism/Epub, 2024-07 - Perceived risk-based sport spectator segmentation during the pandemic situation
Taeahn Kang; Rei Yamashita; Hirotaka Matsuoka
Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 2024-01 - Gender differences in statistical interaction effects of perceived well-being and structural constraints on the intention to attend a game
Rei Yamashita; Taeahn Kang; Hirotaka Matsuoka
Managing Sport and Leisure/28(5)/pp.508-521, 2023-09 - Sponsoring many or few sports properties? Moderated mediation effect of perceived sponsor ubiquity depending on sponsor–property fit
Taeahn Kang; Hirotaka Matsuoka
Journal of Business & Industrial Marketing/38(4)/pp.774-787, 2023-02 - The negative effect of CSR-CSI domain overlap in CSR-linked sport sponsorship
Taeahn Kang; Hirotaka Matsuoka
Journal of Business Research/156, 2023-02 - Segmenting satellite supporters based on their value for team sport organizations
Sebastian Uhrich; Anton Behrens; Taeahn Kang; Hirotaka...
Journal of Global Sport Management/8(1)/pp.252-280, 2023-01 - ラグビー観戦者のセグメンテーション―Two Step クラスター分析の活用―
松岡 宏高; 姜 泰安; 和田 由佳子
マーケティングジャーナル/42(2)/pp.17-28, 2022-09 - Effect of 2002 FIFA World Cup: Point of attachment that promotes mass football participation
Taeahn Kang; Jeongbeom Hahm; Hirotaka Matsuoka
Frontiers in Psychology/13, 2022-03 - The impact of CSR-CSI domain overlap on attitude toward the sponsor
Taeahn Kang; Hirotaka Matsuoka
Sport Marketing Quarterly/31(1)/pp.33-47, 2022-03 - The effect of sponsorship purpose articulation on fit: moderating role of mission overlap
Taeahn Kang; Hirotaka Matsuoka
International Journal of Sports Marketing and Sponsorship/22(3)/pp.550-565, 2021-06 - Graduate employability and higher education’s contributions to human resource development in sport business before and after COVID-19
Shintaro Sato; Taeahn Kang; Ebe Daigo; Hirotaka Matsu...
Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education/28, 2021-06 - Understanding the relationship between past experience of a sports mega-event and current spectatorship: The mediating role of nostalgia
Jeongbeom Hahm; Taeahn Kang; Hirotaka Matsuoka
Sustainability/13(6), 2021-03 - From inspiration to nostalgia: the football participation legacy of the 2002 FIFA World Cup Korea/Japan
Jeongbeom Hahm; Taeahn Kang; Hirotaka Matsuoka
Sport in Society/23(12)/pp.2054-2076, 2020-12 - ラグビー観戦者のセグメンテーション: 構造的制約要因によるクラスター分析を用いた検討中心として
山下 玲; 姜 泰安; 松岡 宏高
ライフデザイン学研究/(14)/pp.89-100, 2019-03
- What motivates residents’ approval of hosting another winter mega-sporting events?
- 著書
- 子ども・青少年のスポーツライフ・データ2023
姜 泰安
笹川スポーツ財団, 2023-12 - スポーツ白書 2023 ~次世代のスポーツ政策~
姜 泰安
笹川スポーツ財団, 2023-03 - スポーツライフ・データ 2022
姜 泰安
笹川スポーツ財団, 2022-12 - 子ども・青少年のスポーツライフ・データ2021
姜 泰安
笹川スポーツ財団, 2021-12
- 子ども・青少年のスポーツライフ・データ2023
- 担当授業科目
2024-10 -- 2024-12 International Sport Marketing (国際スポーツマーケティング) 筑波大学 2024-10 -- 2025-02 Seminar in Sport Management I (スポーツマネジメント演習 I) 筑波大学 - 学内管理運営業績
2016-04 -- 2020-03 日本スポーツマネジメント学会 事務局員
(最終更新日: 2024-11-08)